Etichete

duminică, 24 decembrie 2017

Brownie cu portocala si crocantele cu chimen




Gandindu-ma de cateva zile incoace despre ceea ce voi scrie, astfel incat sa se lege intr-un fel sau altul cu preparatele pe care vi le voi prezenta in aceasta poveste, ingrediente folosite sunt oarecum o retrospectiva a anului ce urmeaza sa se incheie.
Gustul este atat cel sarat dar si cel dulce acrisor. 
Uitandu-ma in urma, postarile cu si despre mancare nu au fost pe atat de dese pe cat imi doream, nu am nicio scuza, am gatit ori de cate ori am simtit si v-am povestit despre. 
As putea da vina pe faptul ca inca nu detin un aparat semi profesional iar pozele sunt facute cu un telefon. 
Sunt tare curioasa daca in momentul in care imi voi achizitiona un aparat. voi gati si voi scrie mai des, haha.
Imi place sa vorbesc despre mancare, in general, este unul din subiectele de care ma simt atrasa cel mai mult, iar felul in care ma exprim este prin acela de a gati. 
Sufletul vorbeste prin preparatele noastre, noi ne exprimam cu ajutorul acestora, ori de cate ori vrem sa surprindem pe cineva anume sau sa ne suprindem pe noi insine intr-un mod placut. 
Deseori sunt intrebata de ce nu incep sa fac vlogging? Pai, ai nevoie de timp, aparatura necesara, resurse materiale dar si inspiratia necesara pentru acel ceva, ce nu este pe piata. 
Am mentionat mai sus despre gustul dulce acrisor dar si sarat al anului ce tocmai urmeaza sa se incheie, ceea ce inseamna ca am avut un an atat cu lucruri bune si frumoase, dar si de un an in care din nou m-am lovit de acel moment cand cineva pleaca pentru totdeauna de langa noi.
Sa-i pretuim pe cei de langa noi, cat timp ii avem langa noi, sa-i pretuim chiar si pe cei de departe, chiar daca sunt departe uneori ii simtim mult mai aproape, sa fim prezenti, mai optimisti, sa nu ne mai stresam din cauza unor lucruri simple, sa incercam sa ducem o viata sanatoasa, mai linistita din punct de vedere spiritual si sufleteste, sa nu mai punem la suflet si sa invatam sa trecem peste orice lucru care ne incearca.
Cateodata aleg sa gatesc in ideea de a trece peste un lucru care ma supara, e momentul in care nu ma mai pot concentra la nimic altceva, doar la gusturi, arome, parfumuri si temperatura potrivita la cuptor.
Cred ca asa am descoperit placerea de a gati.
Imi aduc aminte de acum cativa ani, fiindca mama mea a trebuit sa plece la lucru peste hotare, toata chestia cu bucatareala a ramas voit pe mana mea, iar prima mancare facuta, a fost mazare cu pui. Norocul meu a fost ca am folosit mazare congelata, ceea ce inseamna ca nu a trebuit sa fierb prea mult la ea, si oarecum asa am reusit sa stapanesc ca si incepator bazele bucatariei, prin lucruri simple.
Nevoia te invata! asta e clar.
De cele mai multe ori aleg sa scriu inainte de prezentarea preparatului, fiindca acel desert ori acel fel de mancare a fost gatit cu un scop, ori datorita unei intamplari, placute sau neplacute.
De data aceasta am ales sa gatesc din bucurie ca o pot face, din recunostinta mea fata de mancare, fata de cei pe care ii am aproape, mai mult sau mai putin langa mine.
Sunt bucuroasa ca va am aici, ca ma faceti sa rad, sa zambesc, sa vad lucrurile asa cum sunt, bune sau rele.
Pentru voi!

Prima reteta este cea de brownie cu portocala.
Reteta clasica tot aici pe blog o veti gasi, iar singurul lucru in plus, cu iz de sarbatoare si o mai multa savoare, o face coaja de la o portocala pe care am ales sa o adaug in compozitie.
Credeti-ma ca a iesit ge ni al !




A doua reteta este cea cu crocantele, facute practic din aluat de saratele, si fiindca nu am vrut sa dau o forma de saratele, am ales atat stele cat si braduti pentru o imagine mai frumoasa de iarna.
Pentru asta avem nevoie de:
500g faina,
200g unt la temperatura camerei
chimen dupa plac
4 oua, 3 pentru compozitie, 1 pentru uns
150ml de iaurt/sana
100g telemea
Pentru inceput vom amesteca untul cu faina, pana ce obtinem o textura ca de frimituri, in mijloc vom face putin loc pentru adaugarea oualelor, iaurtului, branza rasa si amestecam, daca mai trebuie faina, completati, si chiar branza pentru a echilibra gusturile. Framantam, infoliem aluatul si il dam la frigider pentru o ora.
Dupa o ora, vom intinde aluatul si vom da cate o forma, si tot asa, pana ce nu ne mai ramane deloc.
Ungem cu ou si presaram chimen peste, le adaugam in cuptor la 180 de grade pana ce acestea vor deveni aurite
Mie mi-au intrat in cuptor, 3 tavi pline cu stele si braduti.




Et voila, brownie cu portocala si crocantele sarate,
Bon appetit !





Craciun frumos! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu