Etichete

marți, 17 septembrie 2013

Musaca de cartofi cu ciuperci, sos alb si parmezan


Heeey, am lipsit ceva vreme... dar nu si din bucatarie ! Am avut o perioada mai aglomerata si nu am mai avut timp sa gatesc si sa impartasesc in acelasi timp cu voi.  Este o " munca " sa-i spun asa : sa gatesti, sa faci poze, sa fii atent la toate detaliile si sa mai ai grija sa nu arzi cate ceva timp in care  te straduiesti sa iasa poza cat mai bine . Chiar daca este perioada postului, nu stiu cat voi gati mancaruri de post. Poate o reteta, doua... vedem. Nu este nevoie sa mai spun ca ori de cate ori urmaresc MasterChef sau vreo emisiune culinara, imi notez anumite retete, am inspiratie si ma apuc de treaba. :) In intampinarea voastra voi reveni cu o musaca de cartofi cu  ciuperci, sos alb si parmezan, suficient de gustoasa si satioasa, si nu in ultimul rand zic eu... usor de preparat :).
Avem nevoie de :
Cartofi
Ciuperci ( as opta pentru cele de padure, dar merg si cele champignon )
Eu n-am gasit dar aveti nevoie si de cateva crengute de rozmarin
Usturoi
Condimente ( boia de ardei dulce, sare, nocce )
Marar si patrunjel
Unt
Parmezan
Smantana
1 Lamaie
1 Ou
Pentru sos alb :
1L Lapte
50g Unt
3 Linguri de faina
Mod de preparare:
Pentru inceput, curatam si taiem cartofii rondele ( aprox. 2cm grosime ), ii stropim cu putin ulei, presaram putina boia si sare, amestecam bine bine , ii asezam in tava pe foaia de copt impreuna cu cativa catei de usturoi zdrobiti. Cum am scris si mai sus, adaugati si cateva crengute de rozmarin ( eu n-am avut ). Avem grija sa fie cuptorul incins, si ii vom lasa sa se rumeneasca la foc mediu. 
Cat timp cartofii sunt in cuptor, ne ocupam de ciuperci si sos alb ( bechamel ).

Curatam si spalam foarte bine ciupercile, le taiem si le adaugam in tigaia cu unt incins, impreuna cu patrunjel, usturoi, marar si sare.



Pregatim sosul alb ( Bechamel ) : intr-un tuci, topim aprox. 50g de unt, adaugam 700ml de lapte si 2 linguri si jumatate de faina impreuna cu un praf de nocce. Amestecam bine bine sa nu se formeze cocoloase si lasam sa dea in cateva clocote. Daca se ingroasa prea rau, mai completam cu putin lapte. 


Dupa ce cartofii s-au rumenit, ciupercile sunt gata, intr-un vas de iena, pe care l-am uns cu unt ( sau vas termorezistent ), asezam primul strat de cartofi, adaugam ciupercile, presaram parmezan si stropim din belsug cu bechamel.


Acoperim cu restul de cartofi, parmezan, bechamel si un ou batut. Adaugam tava in cuptor pentru aprox. 10 - 15 min.
   E voilla !


Pe langa musacaua de cartofi cu ciuperci, sos alb si parmezan, am preparat un sos din smantana, marar, patrunjel si zeama de lamaie. Bon appetit ! :)



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu