Etichete

vineri, 11 octombrie 2013

Mancare de fasole rosie uscata

Astazi am gatit traditional romaneste. Este prima data cand pregatesc acest fel de mancare. De ce m-am ferit sa fac pana acum mancarica de fasole? Deoarece este un pic mai complicat... lasam fasolea uscata la inmuiat peste noapte, cand o pregatim schimbam 3-4 ape in timpul fierberii si este un procedeu ce dureaza destul de mult. Am ales sa folosesc fasole la conserva tocmai din acest motiv : pentru a economisii timp si pentru a fi sigura ca mancarica de fasole iese asa cum imi doresc... iar rezultatul a fost cel  asteptat. :) O mancarica apreciata de foarte multi dintre noi, mai ales ca este si sezonul muraturilor. Acum, voi decideti ce anume alegeti pentru aceasta mancare de fasole. Eu am preferat fasolea rosie uscata la conserva. Pentru macarea de fasole avem nevoie de :
4 conserve a cate 225g de fasole rosie sau alba
2 morcovi
2 legaturi de marar
1 cutie suc de rosii sau 2 linguri pasta de bulion
2 cepe
1 telina mica
carnati de vita ( sau oricare alt tip de carnati )
sare, piper si ulei.



Mod de preparare:

Mai intai scurgem si spalam fasolea din conserve si o lasam deoparte. Pastrati o cutie goala de conserva.
Pregatim legumele : tocam marunt ceapa, morcovul si telina iar carnaciorii ii taiem cubulete.


Intr-o cratita mare adaugam 3 linguri de ulei si prajim carnatii.


Dupa ce acestia s-au rumenit, adaugam ceapa, telina si morcovul, doua cutii de apa si sucul de rosii lasand la fiert 15 - 20 de minute la foc mediu. Ceapa trebuie sa fie bine bine fiarta.


Dupa ce morcovii si ceapa au fiert, adaugam fasolea si lasam sa mai fiarba alte 10 - 15 minute. Daca este necesar, completati cu putina apa. Mancarica nu trebuie sa " scada " foarte mult. Adaugam sare si piper dupa gust si la final mararul tocat.
Et voila ... mancarica de fasole rosie uscata cu carnaciori.



Bon appetit! :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu